Ból zęba Sosnowiec pogotowie stomatologiczne Ruda Śląska Michał Walas

Ból zęba. Co robić, gdy boli ząb?

Dla pacjentów, którzy cierpią na ból zęba stworzyliśmy nową usługę – pogotowie stomatologiczne. Dowiedz się więcej na temat bólu zęba i sposobu postępowania przy tej dolegliwości.

Rodzaje bólu zęba. Co oznacza ból zęba?

Nasi pacjenci zgłaszają się do nas z wieloma rodzajami bólu zęba. Oto, jak ból zęba objawia się najczęściej.

ból zęba od czasu do czasu: może oznaczać początkowy rozwój próchnicy w zębie, uszkodzenie szkliwa lub wypełnienia. Może także zwiastować powstawanie ropnia.

pulsowanie lub ćmienie, stały ból zęba, narastający w pozycji leżącej lub przy pochylaniu się: zazwyczaj oznacza, że próchnica rozwinęła się już na tyle, by zaatakować unerwioną część zęba (miazgę). Ten ból zęba jest odczuwalny także podczas jedzenia.

ostry ból zęba (pulsowanie, ćmienie zęba, rozpieranie od środka) w połączeniu z obrzękiem (opuchlizną) twarzy: zwiastuje poważniejsze problemy, takie jak zakażenie miazgi przez bakterie próchnicy, stan zapalny, ropień lub torbiel w okolicy wierzchołka korzenia. U niektórych pacjentów dodatkowo pojawia się także gorączka, a węzły chłonne stają się powiększone.

Ból zęba. Czy muszę się przejmować?

Tak! Ból zęba to zawsze oznaka, że dzieje się coś niepokojącego. W sytuacji, gdy schorzenie jest już rozległe, grozi Ci nie tylko utrata zęba, ale także zakażenie innych części ciała. Bakterie i toksyny z bolącego zęba, w którym zlokalizowana jest zaawansowana próchnica lub zmiany ropne, wraz z krwią przenikają do kluczowych narządów, takich jak serce, mózg, nerki, wątroba.

Ból zęba. Kiedy zgłosić się do dentysty?

Natychmiast. Nawet, gdy ból jest delikatny i pojawia się czasami, oznacza konieczność przeglądu stomatologicznego. Gdy lekarz stwierdzi próchnicę, leczenie będzie szybkie, tanie i bezbolesne. Gdy będziesz zwlekać, ból zęba stanie się bardzo intensywny, a to oznacza większy rozwój próchnicy i droższe leczenie – często leczenie kanałowe pod mikroskopem lub, gdy rozwinie się ropień, leczenie chirurgiczne.

ból zęba, ćmienie zęba, Co oznacza ból zęba?, ostry ból zęba, pogotowie stomatologiczne Śląsk, silny ból zeba