Leczenie kanałowe pod mikroskopem Ruda Śląska Michał Walas

Powtórne leczenie kanałowe. Co warto wiedzieć?

Co to jest powtórne leczenie kanałowe?

Powtórne leczenie kanałowe, inaczej re-endo, to zabieg stomatologiczny wykonywany na zębie, który w przeszłości był już leczony kanałowo. Powtórne leczenie endodontyczne wygląda podobnie do leczenia pierwotnego, z tym, że najpierw konieczne jest usunięcie materiału, którym wypełniono wcześniej korzenie zębów. Następnie lekarz przeprowadza leczenie na nowo. Zgodnie ze światowymi standardami, najlepszym możliwym rozwiązaniem jest wykonanie leczenia kanałowego pod mikroskopem.

Dlaczego wykonuje się powtórne leczenie kanałowe?

Powtórne leczenie kanałowe w Stomatologii Walas najczęściej wykonujemy u pacjentów, którzy leczyli się w innym gabinecie, a ich leczenie kanałowe skończyło się niepowodzeniem. Niestety, ale zdarza się dość często, że podczas poprzedniego zabiegu zakażona bakteriami miazga zębowa nie została w całości usunięta, kanał nie został w 100% wypełniony lub doszło do uszkodzenia ścianki kanału. To dlatego najlepiej wybierać leczenie kanałowe pod mikroskopem – w powiększeniu i przy doskonałej diagnostyce można bardzo dokładnie wyleczyć ząb już za pierwszym razem i uniknąć podobnych powikłań.

Skąd wiadomo, że potrzebne będzie re-endo?

Jeśli ząb leczony wcześniej kanałowo pobolewa Cię lub zaczyna boleć w sposób ciągły, to znak, że coś jest nie w porządku. Ból może mieć charakter „rozpierania” zęba od środka i często pojawiać się w nocy, gdy pacjent jest w pozycji leżącej. Gdy zjawisz się u nas na wizycie kontrolnej, wykonamy badanie stomatologiczne i cyfrowe zdjęcie RTG. Jeśli diagnoza wykaże, że ząb objęty jest powracającą próchnicą lub stanem zapalnym, trzeba będzie wykonać powtórne leczenie kanałowe pod mikroskopem.

Czy warto wykonywać powtórne leczenie kanałowe?

Zdecydowanie tak. Pamiętajmy, że alternatywą dla powtórnego leczenia kanałowego jest usunięcie zęba. Utrata zęba ciągnie za sobą konieczność wykonania prac protetycznych lub leczenia implantoprotetycznego. Naturalny korzeń zęba z anatomicznego punktu widzenia zawsze jest lepszy niż wszczepiony implant i dlatego o naturalny ząb warto walczyć.

leczenie kanałowe, leczenie kanałowe pod mikroskopem, powtórne leczenie kanałowe, re-endo, reendo